Антонінська селищна рада Хмельницького району Хмельницької області громада
Хмельницька область, Хмельницький район

65% ПДФО громадам – Асоціація міст України наполягає на збільшенні відсотка для місцевих бюджетів

Дата: 06.05.2021 16:30
Кількість переглядів: 649

На розгляді у Комітеті Верховної Ради України з питань бюджету знаходяться розроблені Асоціацією міст України спільно з групою народних депутатів законопроекти, що пропонують збільшити частку зарахування ПДФО до бюджетів громад із 60 до 65 відсотків (законопроєкти №5066 та №5066-1).

Розроблені Асоціацією міст України спільно з групою народних депутатів законопроекти, що пропонують збільшити частку зарахування ПДФО до бюджетів громад із 60 до 65 відсотків Законопроєкти №5066 та №5066-1– це збільшення відсотку зарахування ПДФО для місцевого самоврядування на 5%.

Прийняття одного з цих законопроектів матиме ряд позитивних наслідків:

  • Зміцнення спроможності громад

Збільшення частки зарахування до бюджетів місцевого самоврядування ПДФО дозволить частково компенсувати видатки перекладені державою на органи місцевого самоврядування, а саме: на утримання закладів профтехосвіти; фінансування державних соціальних гарантій; виплату заробітної плати непедагогічним працівникам закладів середньої освіти, утримання таких закладів, забезпечення навчального процесу; фінансування комунальних послуг та енергоносіїв закладів охорони здоров’я.

  • Покращення рівня послуг

Завдяки збільшенню частки зарахування ПДФО до місцевих бюджетів громади матимуть можливість покращувати систему охорону здоров’я, соціальні послуги, інфраструктуру, благоустрій тощо.

  • Соціальна  справедливість

Важливо, щоб кошти платників податку залишалися на місцях і спрямовувалися на покращення якості послуг, а не йшли на доплати топ-чиновникам.

За підрахунками АМУ, якщо один із запропонованих законопроектів буде прийнято, бюджети громад Хмельниччини у 2022 році можуть отримати додатково понад 394 млн. грн.

Втім, це не єдині законопроекти, що стосуються податку на доходи фізичних осіб. На розгляді у Комітеті Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики знаходяться законопроєкти №5244, №5244-1, №5244-2, №5244-3 та №5364.

Законопроєкти №5244-3 та №5364 передбачають забезпечення сплати ПДФО

за місцем розміщення виробничих потужностей, а не за місцем реєстрації головного офісу. Ці законопроєкти удосконалюють механізм сплати ПДФО і є найбільш прийнятними для органів місцевого самоврядування.

Законопроєкт №5364, який розроблявся за участі АМУ, окрім унормування поняття «відокремлений підрозділ», також пропонує встановити контроль з боку контролюючих органів за дотриманням платниками вимог податкового законодавства в частині порядку сплати ПДФО до відповідних місцевих бюджетів за їх місцезнаходженням, та запровадити відповідальність для платників за порушення порядку сплати податку до відповідних місцевих бюджетів. Це найприйнятніший для громад варіант.

А ухвалення законопроєктів №5244, №5244-1, №5244-2:

  • Спричинить правові колізії у законодавстві

Зміна порядку зарахування ПДФО до бюджету не передбачає змін до Бюджетного кодексу. Окрім того, такі зміни не збільшать доходи бюджетів, а призведуть до перерозподілу ПДФО між територіями та негативно вплинуть на фінансову спроможність бюджетів громад.

  • Ускладнить роботу органів місцевого самоврядування

Фінансування соціально важливих сфер, таких як дошкільна та загальна освіта, охорона здоров’я, соціальний захист та соціальне забезпечення та інших не менш важливих напрямів, не повинно залежати від «настроїв» платників податків в яких пропорціях сплачувати ПДФО до того чи іншого бюджету: за податковою адресою або фізичної особи або юридичної особи – податкового агенту. Побоювання втрати роботу може вплинути на визначення фізичною особою своєї податкової адреси.

  • Актуалізує питання справедливого розподілу фінансового ресурсу між бюджетам громад

Багато громадян зареєстровані у одній територіальній громаді, однак проживають і працюють у іншій, а тому користуються послугами громади за місцем роботи та проживання, а не реєстрації, або і там і там. Постає питання як визначити, де платник податку в більшій мірі користується послугами ( громадський транспорт, загальноосвітні заклади чи заклади дошкільної або позашкільної освіти) за місцем роботи чи місцем проживання.

  • Ускладнить роботу податкових агентів та територіальних органів ДПС

Зміна системи зарахування ПДФО до місцевих бюджетів ускладнить роботу як податкових агентів, так і територіальних органів Державної податкової служби України. Також ці зміни потребуватимуть від податкового агенту додаткових витрат.

На розгляді у Комітеті Верховної Ради України з питань бюджету знаходяться розроблені Асоціацією міст України спільно з групою народних депутатів законопроекти, що пропонують збільшити частку зарахування ПДФО до бюджетів громад із 60 до 65 відсотків (законопроєкти №5066 та №5066-1).

Розроблені Асоціацією міст України спільно з групою народних депутатів законопроекти, що пропонують збільшити частку зарахування ПДФО до бюджетів громад із 60 до 65 відсотків Законопроєкти №5066 та №5066-1– це збільшення відсотку зарахування ПДФО для місцевого самоврядування на 5%.

Прийняття одного з цих законопроектів матиме ряд позитивних наслідків:

  • Зміцнення спроможності громад

Збільшення частки зарахування до бюджетів місцевого самоврядування ПДФО дозволить частково компенсувати видатки перекладені державою на органи місцевого самоврядування, а саме: на утримання закладів профтехосвіти; фінансування державних соціальних гарантій; виплату заробітної плати непедагогічним працівникам закладів середньої освіти, утримання таких закладів, забезпечення навчального процесу; фінансування комунальних послуг та енергоносіїв закладів охорони здоров’я.

  • Покращення рівня послуг

Завдяки збільшенню частки зарахування ПДФО до місцевих бюджетів громади матимуть можливість покращувати систему охорону здоров’я, соціальні послуги, інфраструктуру, благоустрій тощо.

  • Соціальна  справедливість

Важливо, щоб кошти платників податку залишалися на місцях і спрямовувалися на покращення якості послуг, а не йшли на доплати топ-чиновникам.

За підрахунками АМУ, якщо один із запропонованих законопроектів буде прийнято, бюджети громад Хмельниччини у 2022 році можуть отримати додатково понад 394 млн. грн.

Втім, це не єдині законопроекти, що стосуються податку на доходи фізичних осіб. На розгляді у Комітеті Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики знаходяться законопроєкти №5244, №5244-1, №5244-2, №5244-3 та №5364.

Законопроєкти №5244-3 та №5364 передбачають забезпечення сплати ПДФО

за місцем розміщення виробничих потужностей, а не за місцем реєстрації головного офісу. Ці законопроєкти удосконалюють механізм сплати ПДФО і є найбільш прийнятними для органів місцевого самоврядування.

Законопроєкт №5364, який розроблявся за участі АМУ, окрім унормування поняття «відокремлений підрозділ», також пропонує встановити контроль з боку контролюючих органів за дотриманням платниками вимог податкового законодавства в частині порядку сплати ПДФО до відповідних місцевих бюджетів за їх місцезнаходженням, та запровадити відповідальність для платників за порушення порядку сплати податку до відповідних місцевих бюджетів. Це найприйнятніший для громад варіант.

А ухвалення законопроєктів №5244, №5244-1, №5244-2:

  • Спричинить правові колізії у законодавстві

Зміна порядку зарахування ПДФО до бюджету не передбачає змін до Бюджетного кодексу. Окрім того, такі зміни не збільшать доходи бюджетів, а призведуть до перерозподілу ПДФО між територіями та негативно вплинуть на фінансову спроможність бюджетів громад.

  • Ускладнить роботу органів місцевого самоврядування

Фінансування соціально важливих сфер, таких як дошкільна та загальна освіта, охорона здоров’я, соціальний захист та соціальне забезпечення та інших не менш важливих напрямів, не повинно залежати від «настроїв» платників податків в яких пропорціях сплачувати ПДФО до того чи іншого бюджету: за податковою адресою або фізичної особи або юридичної особи – податкового агенту. Побоювання втрати роботу може вплинути на визначення фізичною особою своєї податкової адреси.

  • Актуалізує питання справедливого розподілу фінансового ресурсу між бюджетам громад

Багато громадян зареєстровані у одній територіальній громаді, однак проживають і працюють у іншій, а тому користуються послугами громади за місцем роботи та проживання, а не реєстрації, або і там і там. Постає питання як визначити, де платник податку в більшій мірі користується послугами ( громадський транспорт, загальноосвітні заклади чи заклади дошкільної або позашкільної освіти) за місцем роботи чи місцем проживання.

  • Ускладнить роботу податкових агентів та територіальних органів ДПС

Зміна системи зарахування ПДФО до місцевих бюджетів ускладнить роботу як податкових агентів, так і територіальних органів Державної податкової служби України. Також ці зміни потребуватимуть від податкового агенту додаткових витрат.


Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора